יום שני, 3 באוקטובר 2011

איטום גגות – השיטה ההפוכה שעושה פלאות

לרוב כשמתייחסים לתהליך של איטום גגות הכוונה היא לשכבת איטום הנמצאת מעל לשכבת הבידוד ואף מעל לשכבת השיפועים. זוהי שיטת איטום קונבנציונאלית ומאוד מקובלת. שיטה הנקראת "גג הפוך" מציגה איטום גגות בדרך אחרת, כאשר שכבת האיטום נמצאת מתחת לשכבת הבידוד. מכאן מגיע שמה של השיטה. בשיטת הגג ההפוך פורשים את שכבת האיטום ומעליה יריעות גדולות של קלקר (פוליסטירן מוקצף) שתבודד את פני השטח של הגג ומעליה פורשים חומר גאוטכני כדי להגן באופן מושלם על שכבת הבידוד. מעל לכל זה שופכים חצץ בגובה של 5-8 סנטימטרים ולמעשה כאן מסתיים האיטום.
 מהם היתרונות של השיטה?

-        יעילותה של שיטת הגג ההפוך לאורך שנים הוכחה ושכבת הבידוד התרמי המופרדת מהגג עצמו, דבר המשפר את יעילות ההגנה בתור שיטת איטום גגות.

-        בנוסף לשכבת האיטום, גם שכבת הבידוד יכולה לשמש כאוטמת, מאחר והיא נשמרת יותר טוב ואינה חשופה לתנאים הקיצוניים של מזג האוויר.

-        הקלקר החצץ יכולים לשמור על טמפרטורות נמוכות יחסית בעונה החמה, כאשר השמש יוקדת. איטום גגות באופן הזה יוצר שכבות המגבות אחת את השנייה.

-        יש חיסכון בעלויות על קירור בקיץ, מה שהופך את שיטת הגג ההפוך לחסכונית יותר.



יש גם כמה חסרונות:

-        במידה וצריך לבדוק או לתקן את השכבת האיטום, יהיה צורך להוריד את שכבת החצץ והקלקר והדבר יכול לייקר באופן משמעותי את העלות. לכן איטום גגות באופן הזה חייב להסתמך על איכות האיטום.

-        חידוש של שכבת האיטום יכול להגיע לעלות של עד פי שתיים מעלות האיטום הראשוני.

-        בתים פרטיים מייקרים אף יותר את התהליך משום שצריך להוריד אך הקרקע את החצץ והקלקר. בבתים משותפים פשוט מזיזים הכל הצידה.

את החסרונות הללו צריך לסייג ולומר כי בעל מקצוע ראוי ואמין יכול לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר וליצור מצב שבו לשכבת האיטום לא תהיה בעיה לאורך זמן רב, בהתאם לאחריות.



מהם ההמלצות לאיטום האופטימאלי בשיטה הזו?

-        חייבים להקפיד על שכבת השיפועים. במיוחד בשיטה הזו שאינה יכולה לסבול עליות וירידות בגג וצריכה להימרח על גג חלק ככל הניתן. גג לא מוחלק יכול ליצור מצב של שבירת לוחות הקלקר במידה ויעלו עליו. צריך להיזהר ולדעת שחלק מהחומרים עדינים ביותר.

-        האיטום צריך להיות אך ורק עם יריעות ביטומניות. שתי יריעות בעובי של חמישה מ"מ הן הבסיס. הקפדנים גם מוסיפים שכבת זיפות באותו העובי.

-        בסוף תהליך האיטום ממליצים המקצוענים להציף את הגג לבדיקת האטימות.

-        אזורים וחלקים שהחצץ לא יכסה אותם כדאי לצבוע עם צבע אקרילי לבן. הצבע הלבן ימנע מחומה של השמש לפגוע במה שהחצץ לא יוכל לשמור עליו. איטום גגות שכזה יעיל מאוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה